top of page

 
 business sprint

circular.png

Kiertotalouden liiketoimintahyödyt kiinnostavat, mutta voittava strategia puuttuu vielä? 

frame-harirak-5NpLxf0xWUM-unsplash.jpg

Ethican ainutlaatuinen Circular Business Sprint lähestymistapa  

Circular Business Sprint on yhdistelmä konkreettista kehittämistyötä, oppimista, tavoitteiden asetantaa, yhdessä ideointia ja keskustelua. Sprintin avulla kirkastat mitä markkinaympäristön muutos tarkoittaa teille, mitkä ovat olennaisimmat mahdollisuudet ja miten varmistatte yrityksenne kilpailuedun tulevaisuudessa.  

käppyrä.png

Strateginen johtajuus

Seurataan muita

Noudatetaan lakia

"Yhteistyö Ethican kanssa avasi meille kiertotalouden horisontin. Heidän yksityiskohtainen asiantuntemuksensa antoi meille mahdollisuuden tutkia ja määritellä kiertotalouteen perustuvaa lähestymistapaamme strategisella ja konseptitasolla. He myös haastoivat meitä saavuttamaan entistä korkeamman tavoitetason."

Lars Hellström, Helvarin strategia- ja liiketoiminnan kehitysjohtaja

Mistä on kyse?

Kiertotalous on kohta ainoa talous! Onko teillä tarpeena esimerkiksi kiertotalousstrategian kirkastaminen, uuden liiketoimintamallin kehittäminen tai asiakasymmärryksen lisääminen? Entä mistä löytyy kiertotalouden innovaatioiden "sweet spot"?  

Siirtymä kiertotalouteen tarkoittaa monta mahdollisuutta ja tulokulmaa, mutta joskus voi olla haastavaa saada askelmerkit kohdilleen. Räätälöimme Sprintin sisällöt alkukartoituksen perusteella varmistaen, että Sprint palvelee parhaiten juuri teidän tavoitteita. Lopputuloksena saatte tarpeistanne riippuen joko strategiatyötä tukevan raportin jatkosuosituksineen tai kilpailuetua luovan kiertotalousstrategian.   

Ketkä sprintistä hyötyvät?

Circular Business Sprint sopii erinomaisesti esimerkiksi hallituksen jäsenille, johtoryhmälle, liiketoimintayksiköiden vetäjille ja kaikille niille, jotka päättävät yrityksen strategisista suuntaviivoista ja joiden tulee varmistaa, että yritys on aikamme suurimman markkinamurroksen voittajajoukoissa.  

 

"Markkinamurroksen voittajia ovat ne yritykset, joiden johto on ottanut haltuun kiertotalouden strategisena lähestymistapana ja kestävän kasvun mahdollistajana." 

Anne Raudaskoski, Head of Consulting & Co-Founder

Sprintit

Kiihdytyskaista kiertotalouteen 

Sisältää

  • 1-2-1 -ennakkokeskustelut johdon kanssa 

  • 3,5 h fasilitoitu työpaja  

Lopputuotoksena 

  • Kokonaisvaltainen ja jaettu ymmärrys kiertotaloudesta 

  • Kirkastunut näkemys mitä kiertotalous tarkoittaa yritykselle aitona kasvustrategiana, kestävän kasvun mahdollistajana ja kilpailukykytekijänä 

  • Tunnistetut painopistealueet 

  • Yhteenveto ja suositukset jatkoon  

S

M

Kiertotalous yrityksen strategisena etuna

Sisältää

  • Kevyt nykytila-analyysi 

  • 1-2-1 -ennakkokeskustelut johdon kanssa 

  • Kaksi 3,5 h fasilitoitua työpajaa 

 

Lopputuotoksena

 

  • Kokonaisvaltainen ja jaettu ymmärrys kiertotaloudesta 

  • Mitä kiertotalous tarkoittaa yritykselle aitona kasvustrategiana, kestävän kasvun mahdollistajana ja kilpailukykytekijänä 

  • Kirkastunut kiertotalousvisio ohjaamaan tekemistä, ja tieto siitä, mitkä osa-alueet priorisoida ja mitä yrityksessä tulee konkreettisesti tapahtua 

  • Näkemys siitä, miten omaa strategiaa ja T&K -työtä kehittää jatkossa kiertotalouden mukaiseksi​ 

  • Strategiatyötä tukeva dokumentti ja suositukset jatkoon 

Mestarien liiga

Sisältää

  • Nykytila-analyysi 

  • 1-2-1 -ennakkokeskustelu johdon kanssa

  • 1-2-1 -keskustelut liiketoimintayksiköiden vetäjien kanssa ja nivominen yritysstrategiaan ja prosesseihin  

  • Räätälöity määrä työpajoja 

  • Asiantuntijatyö 

Lopputuotoksena

  • Kokonaisvaltainen ja jaettu ymmärrys kiertotaloudesta 

  • Mitä kiertotalous tarkoittaa omalle yritykselle aitona kasvustrategiana, kestävän kasvun mahdollistajana ja kilpailukykytekijänä 

  • Kirkastunut kiertotalousvisio ja valitut painopistealueet tavoitteineen 

  • Tunnistetut kiertotalouden mukaiset tuote/palvelukonseptiaihiot, ja suunnitelma siitä miten viedä aihioita eteenpäin, esim. kiertotalouden mukaisen suunnitteluohjeistuksen laatiminen, käyttäjäymmärryksen lisääminen tai pilottiprojekti. 

  • 1-2-1 -keskustelut liiketoimintayksiköiden vetäjien kanssa ja nivominen yritysstrategiaan ja prosesseihin 

L

Ota
yhteyttä

 

ja me olemme yhteydessä sinuun seuraavana arkipäivänä.

Kiitos!

Paula Fontell

CEO, Founder

358 40 768 0160

paula.fontell@ethica.fi

 

Anne Raudaskoski

Head of Consulting, Co-Founder

050 341 0881

anne.raudaskoski@ethica.fi

Ville Grönlund

Circular Business & Design

050 506 2110

ville.gronlund@ethica.fi

bottom of page